Prace plastyczne wykonane przez uczniów klasy 2c na podstawie jednej z baśni z „Tysiąca i jednej nocy” opowiadającej o Aladynie i jego lampie oraz na podstawie książki Justyny Bednarek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”.
W ramach zadań dodatkowych z geografii, chętni uczniowie naszej szkoły wykonywali prace plastyczne na określony temat. Uczniowie klas piątych przygotowywali plakaty „Wielcy podróżnicy i odkrywcy”, a uczniowie klas ósmych mieli porównać Amerykę Północną i Południową. Na zdjęciach prace: Jeremiego Borkowskiego z klasy 5b, Mateusza Bochmana z klasy 5d, Midori Przybylskiej i Madoki Przybylskiej z klasy 8s.
Ozdoby wielkanocne zrobione przez dzieci są zawsze najpiękniejsze. Oto przykłady prac plastycznych wykonanych przez dzieci z klasy 2c. Doceniamy kreatywność naszych uczniów!
Zachęcamy do obejrzenia lekcji muzealnej online Zamku Królewskiego w Warszawie, którą przygotował uczeń klasy 4a, Franciszek Przypkowski. Lekcję prowadzi ze swoją Mamą.
Uwaga! Koniecznie z dźwiękiem.
Kółko teatralne „Bawimy się w teatr” zostało zawieszone, ale to nie oznacza, że nasi Mali Aktorzy spoczęli na laurach. W czasie przymusowej kwarantanny sumiennie pracowali, aby przygotowywane przedstawienie „Wielkanocna przygoda” zostało zaprezentowane jeszcze przed świętami. Dzięki wytrwałości dzieci, zaangażowaniu Rodziców, którzy wsparli swoje dzieci przy tworzeniu strojów, dekoracji oraz ogromu pracy ambitnego i kreatywnego reżysera, montażysty i producenta w jednej osobie - Pana Czcibora – taty Dobrawy, udało się 🙂 Efekt współpracy do obejrzenia tutaj. Opiekun projektu Anna Zalewska.
W każdy z 4 ziemniaków wbijamy śrubę i monetę oraz miedziany drut. Łączymy monetę z drutem miedzianym (drut wbijamy w ziemniaka tak, żeby dotykał monety). Druty, które mają wolną końcówkę łączymy ze śrubą z następnego ziemniaka poprzez dokładne owinięcie i mocne zaciśnięcie. Tworzy się łańcuch. Zostają dwa luźne druty, które wystają z pierwszego i czwartego ziemniaka. Przyłączamy końcówki drutów do miernika prądu lub do żarówki, diody. Gotowe!
Możesz odczytać jakiej mocy płynie prąd lub masz lampkę z ziemniaka!
Potrzebne wam będą: miska, plastikowa folia, trochę ryżu, metalowa patelnia, drewniana łyżka.
Co zrobić? Naciągnij folię na plastikową miskę. Nasyp na folię ryż. Zbliż do miski patelnię (dnem do góry, patelnia powinna się znajdować ok. 10 cm od miski). Uderzaj w dno patelni drewnianą łyżką, uważając, żeby naczynia się nie zetknęły. Po chwili zauważysz, że ziarenka ryżu zaczną nieco podskakiwać.
Dlaczego tak się dzieje? Dźwięk, który dociera do naszych uszu, to drgania powietrza (dopiero nasze ucho, a potem mózg, jest w stanie przetworzyć je na odgłosy, które słyszymy). Uderzanie w patelnię powoduje pojawienie się w powietrzu fal dźwiękowych, które sprawiają, że miska zaczyna drgać (czego nie zauważamy). Jej wibracje wprawiają ziarenka ryżu w ruch.
Nadmuchaj balon i zwiąż go sznurkiem, tak aby nie uchodziło z niego powietrze. Zgaś światło, w pomieszczeniu powinno być całkiem ciemno. Potrzyj dłonią o wełniany sweter licząc co najmniej do 40. Przesuwaj palcem blisko balonu, nie dotykając go. Efekt: słyszysz trzaski i widać iskry. Jeśli nie widzisz iskry, to oznacza, że w pomieszczeniu jest zbyt jasno. Doświadczenie wykonywali uczniowie z klasy 2a.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
e-organizacja | e-ocenianie | e-wsparcie | po e-szkole |
- zasady e-oceniania | - rodzic jako doradca |