Zebrania z rodzicami dla klas 4-8 SP i Gimnazjum 12 września 2018 r. ZAPRASZAMY

W dniach 19-26 maja 2018 r. klasa VI a podziwiała uroki TPN i nie tylko. Podczas pobytu na Zielonej Szkole pierwszego dnia odbyła się długa piesza wyprawa do Doliny Strążyskiej, gdzie żółty szlak wzdłuż potoku, doprowadził nas do Wodospadu Siklawica.

Potem, mozolnie weszliśmy na Sarnią Skałę (1377 m.n.p.m) z której rozciągał się malowniczy widok na Zakopane. Nasz powrót do pensjonatu wiódł przez Dolinę Białego, która należy do najładniejszych dolin reglowych. W niedzielę uczestniczyliśmy we mszy świętej w kościele na Olczy, podczas której mali górale z klas III obchodzili uroczystość I Komunii Świętej. Przy tej okazji mieliśmy możliwość obejrzenia strojów regionalnych i usłyszenia ich podhalańskiej gwary. Po obiedzie wjechaliśmy kolejką linowo-terenową na Gubałówkę, by stamtąd podziwiać przepiękny widok Zachodnich Tatr. Z Gubałówki udaliśmy się na najstarszy Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku, gdzie zapaliliśmy znicze na grobowcach przy znanych nam pisarzach i poetach. Kolejnego dnia pojechaliśmy do Wadowic, gdzie najpierw skosztowaliśmy kulinarnego przeboju miasta – „kremówki papieskie”, a następnie zwiedziliśmy Dom – Muzeum Jana Pawła II i Bazylikę ONMP związaną z dzieciństwem i młodością Ojca Świętego JPII. Prosto z Wadowic pojechaliśmy do najstarszej w Europie Kopalni Soli w Bochni, która jako jedyna na świecie ma podziemną ekspozycję multimedialną. Zwiedzanie kopalni ma charakter podróży w czasie. We wtorek odbyliśmy Spływ Przełomem Dunajca, który uchodzi za jeden z najpiękniejszych wąwozów rzecznych w Europie. Następnie zwiedziliśmy Zamek w Niedzicy i zaporę w Czorsztynie. W środę czekała nas piesza wycieczka do Doliny Kościeliskiej, pyszne szarlotki w schronisku Ornak oraz wspinaczka po łańcuchach do okien Jaskini Mylnej i przejście Wąwozem Kraków. Wracając z Doliny Kościeliskiej zajechaliśmy na Krzeptówki, by zobaczyć Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej, które powstało jako wotum dziękczynne za uratowanie życia Ojca Świętego Jana Pawła II po zamachu na Jego osobę 13 maja 1981 roku. 13 maja br sanktuarium to zostało podniesione do rangi Sanktuarium Narodowego. W czwartek mieliśmy 3-godzinną lekcję historii w Państwowym Muzeum Auschwitz – Birkenau. Po powrocie z Oświęcimia późnym wieczorem zasiedliśmy wszyscy przy ognisku. Następnego dnia w piątek odkrywaliśmy uroki największego jeziora tatrzańskiego w Dolinie Rybiego Potoku. Najpierw szliśmy pod górę 9 km, mijając Wodogrzmoty Mickiewicza, by dotrzeć do schroniska nad Morskim Okiem, następnie weszliśmy nad Czarny Staw pod Rysami (1580m.n.p.m), gdzie jeszcze leżał śnieg. To była najtrudniejsza a zarazem najpiękniejsza górska wyprawa. Ostatniego dnia zrobiliśmy zakupy na Krupówkach i po obiedzie udaliśmy się w Warszawy, gdzie czekali na nas z utęsknieniem najbliżsi, a zwłaszcza mamy, które tego dnia obchodziły swoje święto. Z tej okazji po wyjściu z autokaru uczestnicy Zielonej Szkoły- uczniowie głośno odśpiewali „Sto lat” i wręczyli swoim mamom własnoręcznie wykonane zakładki do książek.